دلیل افزایش قیمت در بازار لوازم یدکی خودرو

[ad_1]

سخنگوی شرکت قطعات و ماشین آلات خودرو با تاکید بر عدم کمبود کمک فنر در بازار قطعات خودرو (به جز یک مورد (در طرح سکوت وزارتخانه برای جمع آوری قطعات تقلبی از بازار)) افزایش قطعات یدکی را تایید کرد. قیمت ها و رشد دستمزد اعلامی و روند افزایش قیمت کلیه کالاها و خدمات در سال جدید (طبق روال سالانه).

به گزارش ایسنا، برخی گزارش ها حاکی از کمبود برخی لوازم یدکی در بازار است و این یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت لوازم جانبی و لوازم یدکی خودرو در بازار است.

در همین زمینه، سید مهدی کاظمی در گفت وگو با ایسنا، کمبود قطعات یدکی را تکذیب کرد، اما افزایش قیمت لوازم یدکی را تایید کرد و گفت: قطعات بی کیفیت همچنان در بازار موجود است اما در یک مورد بازار مشکل دارد. با شناسه محصول در قسمت “شوک”.

سخنگوی انجمن صنفی قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات با اشاره به نیت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در رابطه با مبارزه با قاچاق و کلاهبرداری در زمینه لوازم یدکی خودرو وی تصریح کرد: در 15 فروردین ماه که دو باتری پرمصرف و کمک فنر در گام اول این طرح قرار گرفت، وزارت صمت از اتحادیه لوازم یدکی درخواست کرد 53 قلم کالا با شناسه کالا داشته باشد. در ابتدا دو کمک فنر و یک باتری خودرو بررسی شد. باتری تحت پوشش اتحادیه فروشندگان اتحادیه مشکلی ندارد، اما در مورد صدا خفه کن که با اتحادیه فروشندگان اتحادیه مرتبط است مشکلی وجود دارد.

خرید-همچنین-دوام-وکارایی-خوبی-نیز-دارد-(2)
خواندن

وی هر چند با تاکید بر اینکه همیشه بر شفافیت توافق داشته‌ایم، گفت: در اجرای این طرح با وزارت صمت همکاری‌هایی صورت گرفته، اقدامات زیادی انجام شده و جلسات همچنان ادامه دارد و نتایج خوبی نیز حاصل شده است. اما فشار اتاق بازرگانی، وزارت صمت و سازمان متولی به همکاران ما در ابتدای پروژه و مشکلاتی که با توجه به اینکه فرصت کافی برای شناسایی قطعات داده نشد و همکاران ما به طور کامل با سیستم.

کاظمی خاطرنشان کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته ایم تا پایان نیمه اول امسال به همکاران آشنا به روند کار، نماینده و مسئول سازمان توسعه تجارت فرصت حضور در معاونت آموزشی را بدهد. سال ، حل مشکلات و تعریف شناسه های محصول برای تعریف قطعات کمک فنر; اما فشار زیاد باعث گرفتگی در بازار شد و کمبود دستیار در بازار وجود داشت.

سخنگوی انجمن خودرو و ماشین‌آلات گفت: نکته مهم این است که اگر در روزها و ماه‌های آینده نتوانیم با وزارت صمت ارتباط برقرار کنیم تا زمانی که مشکلات را برطرف کنیم، برای آینده در کشور کمک‌های فنی خواهیم کرد. سه ماه.” چون واردکنندگان ما به دلیل قطعی نشدن هنوز اقدام به واردات قطعات کمک فنر نکرده اند. اما قطعات یدکی دیگر به وفور در بازار وجود دارد و کمبودی در آنها وجود ندارد.

گستره دین در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت
خواندن

افزایش قیمت لوازم یدکی به دلیل افزایش دستمزد

این مقام صنفی در ادامه در رابطه با افزایش قیمت لوازم یدکی تصریح کرد: با توجه به سنوات هر سال همیشه در ابتدای هر سال نه تنها برای لوازم یدکی، بلکه برای کلیه کالاها و خدمات وجود دارد. افزایش قیمت ها؛ اما امسال نیز با سال های گذشته متفاوت است و آن بحث تصویب افزایش 57 درصدی حقوق است. دولت و وزیر کار ناگهان تصمیم گرفتند این افزایش را در نظر بگیرند. حال سوال این است که آیا تولیدکنندگان، خرده فروشان و واردکنندگان کارگر ندارند؟ بدون هزینه آب، برق و مالیات؟ اینها همه هزینه هایی برای تولیدکننده و فروشنده است که امسال با توجه به رشد دستمزد، هر سال از افزایش قیمت معمول فراتر رفته و به همین دلیل امکان عرضه کالا به قیمت سال گذشته وجود ندارد. کلاس قطعات یدکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کاظمی در خاتمه گفت: همانطور که گفته شد، قیمت قطعات داخلی را افزایش داده ایم اما تاکنون هیچ قطعه یدکی که مشمول این افزایش و همچنین افزایش تعرفه باشد وارد نشده است. در حال حاضر قیمت قطعات موجود در بازار افزایش چشمگیری نداشته است. هزینه های حمل و نقل، انبارداری و مواردی از این دست نیز افزایش می یابد و مطمئناً بر قیمت قطعات جدید وارداتی تأثیر می گذارد. البته افزایش قیمت قطعات داخلی بیش از این پنج درصد خواهد بود.

سفیر ایران در دمشق: محور مقاومت ثمره انقلاب اسلامی است
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorces

درباره ی admin_asdooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *