آیا استفاده از نبات در واژن فایده ای دارد؟

شیاف نبات برای کمر درد, شیاف نبات در طب سنتی, خواص گذاشتن نبات در واژن

فواید نبات در واژن

 

خواص شیاف نبات؛ فواید مصرف شیاف نبات برای گرم شدن رحم زنان

برای تعداد زیادی از افراد ممکن است اتفاق افتاده باشد که؛ اطرافیان برای دفع دل درد، آرامش، سردرد و… آنها را به خوردن نبات تشویق می کنند. نبات ماده ای شیرین است که برای رفع کردن بسیاری از مشکلات از آن استفاده می شود مثلا ممکن است برای رفع عفونت های واژن مورد استفاده قرار بگیرد.

نبات:

بسیاری از باورهای عمومی معتقدند نبات خاصیت درمانی چندانی ندارد اما باید اشاره کرد؛ این ماده خوراکی دارای خواص زیادی است. نبات در زبان انگلیسی‌ Rock sugar  ترجمه می شود در بعضی منابع علمی برخی از خواص نبات اثبات شده اما کمتر کسی وجود دارد که این مطلب را شنیده باشد یا اگر هم شنیده باشد، کاملا آن را نادیده می گیرد.

 

شیرینی نبات کمتر از شکر فرآوری شده است همچنین دارای موادی از قبیل؛ آمینواسید، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. نبات از نیشکر ساخته می شود و می تواند در برنامه غذایی روزانه قرار بگیرد و از آن بهره مند شوید. در خانه های ایرانی نبات یک شیرین کننده پرطرفدار محسوب می شود که برای بسیاری از نوشیدنی ها مانند چایی، دسرها همچنین جهت خوشمزه کردن غذاها استفاده می شود.

 

برخی افراد بر این باورند که نبات نسبت به شکر فراوری شده سالم تر است و افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که از آن برای تسکین دردهای شکمی، مشکلات جسمی و ذهنی استفاده می کنند.

 

افزایش هموگلبین خون، درمان سرماخوردگی، کاهش سرفه، درمان خون دماغ شدن، کمک به هضم غذا، بهبود بینایی و کاهش استرس از جمله تاثیرات مثبت استفاده از نبات است. 

گاهی زنان برای بهبود عفونت های واژن از نبات استفاده می کنند، در ادامه به تفسیر این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 شیاف نبات برای گرمی رحم, نبات در واژن, درمان خانگی عفونت واژن با نبات

استفاده از نبات در واژن

 

باورهای درباره استفاده از نبات:

طبق این باور؛ در صورتی که یک هفته قبل از شروع عادت ماهیانه چای زعفران و نبات میل کنید؛ می توانید درد قاعدگی را تا حد زیادی کاهش دهید. باید اشاره کرد یکی از شایع ترین دردهایی که در زنان دیده می شود کمردردهای دوره ای است که با شروع چرخه قاعدگی اتفاق می افتد، بنابراین توصیه می شود زنان در روزهای قاعدگی از نبات داغ استفاده کنند.

گاهی برای درمان عفونت واژن از نبات استفاده می کنند که این کار باید تحت نظارت پزشک متخصص صورت بگیرد.

 

باورهای منفی درباره مصرف نبات در واژن

باید اشاره کرد باور بر اینکه طبق تفکرات عمومی نبات می تواند عفونت واژن را رفع کرد اما این موضوع صحت علمی ندارد. خیلی از افراد برای درمان قارچ های واژن از نبات یا شیاف استفاده می کنند اما هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد و دانشمندان هنوز به چنین تاثیر مثبتی پی نبرده اند.

 

یکی دیگر از باورهای غلطی که در این زمینه وجود دارد؛ استفاده از شیاف نبات برای گرم کردن فضای رحم است که این مورد نیز توجیه علمی ندارد و صرفا براساس خرافات ایجاد شده. بنابراین باید دقت کرد بر اساس آنچه منابع غیر معتبر علمی توصیه کرده اند عمل نکنیم، زیرا ممکن است عواقبی را به همراه داشته باشد که تاثیر منفی آنها قابل جبران نباشد.

 

گروهی نیز در مقابل بر این باور هستند اما استفاده از نبات برای کاهش دردهای ناشی از قاعدگی چندان موثر نخواهد بود، این عقیده از لحاظ علمی اثبات نشده و جزء درمان های خانگی و خرافی محسوب می شود.

هنگامی که آب را روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد و سپس نبات را داخل آن بیندازید تا حل شود نبات داغ درست کرده اید.

 

 عفونت واژن با نبات, استفاده از نبات در واژن, شیاف نبات در واژن

راههای درمان عفونت واژن

 

درمان قطعی عفونت های واژن

خیلی از زنان در طول زندگی شان به عفونت های واژن مبتلا می شوند که یکی از عوارض آن ایجاد بوی نامطبوع شدید است که می تواند یکی از مسائل آزار دهنده برای فرد محسوب شود، البته این موضوع با مراجعه به متخصص زنان و زایمان رفع می شود.

 

عفونت در زنان می تواند منشاء باکتریایی، قارچی یا ویروسی داشته باشد و از آنجا که واژن بافت بسیار حساسی دارد در مقابل عفونت آسیب پذیر است، مواد شیمیایی موجود در صابون ها، اسپری ها و یا حتی لباس های که در تماس مستقیم با پوست هستند می تواند سبب عفونت پوستی شود. تشخیص این عفونت ها کار ساده ای نیست و حتما نیاز به تایید متخصص دارد بنابراین باید بررسی های لازم درباره این موضوع انجام شود.

 

انواع عفونت واژن:

عفونت یا التهاب واژن انواع مختلفی دارد که در ادامه به شایع ترین انوع آن می پردازیم:

• عفونت های قارچی

• عفونت باکتریایی

• کلامیدیا

• واکنش های آلرژیک ( واژنیت غیر عفونی )

• تريکومونيازيس

• واژنیت ویروسی 

• سوزاک

 

از آنجا که عامل ایجاد کننده این عفونت انوع مختلفی دارد، تشخیص می تواند دشوار شود و به مهارت، تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد، مشکلی که می تواند در این زمینه رخ دهد این است که فرد در همان موقعیت به چند بیماری دیگر نیز مبتلا باشد.

 

 شیاف نبات برای گرمی رحم, نبات در واژن, درمان خانگی عفونت واژن با نبات

نشانه های عفونت در واژن

 

علائم عفونت واژن

ترشحات واژن زنان متفاوت هستند اما به طور کلی شفاف و کمی سفید رنگ هستند، خروج ترشح از واژن می تواند آن را تمیز کند، باید توجه کرد به صورت طبیعی این ترشحات بو ندارند یا باعث خارش نمی شوند. در دوران قاعدگی شکل و مقدار ترشحات واژن تغییر می کنند، گاهی رقیق و گاهی غلیظ هستند، در صورتی که این ترشحات با بوی شدید، سوزش یا خارش همراه نباشند مشکلی وجود ندارد.

 

در این دوران داشتن رابطه جنسی وضعیت را وخیم تر می کند . ممکن است سبب تشدید علائم شود، البته علائم هنگام شب نیز بیشتر می شود. در صورت مشاهده علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

• تغییر رنگ غلظت، بو و مقدار ترشحات واژن

• حساسیت محیط بیرونی واژن همراه با خارش و تورم

• سوزش هنگام تخلیه ادرار

• درد هنگام رابطه جنسی

 

درمان عفونت واژن چگونه است؟

در درمان عفونت واژن آنچه اهمیت دارد؛ تشخیص درست است. فرد باید به علائمی که دارد، زمان که شامل ماه و روز علائم است مد نظر داشته باشد. بو، شکل و بافت، مقدار و رنگ این ترشحات برای تعیین دقیق توسط پزشک اهمیت دارد.

در زمان مراجعه به پزشک باید نکاتی را مد نظر داشته باشید مثلا؛ ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از معاینه دوش نگیرید تا نتیجه دقیق تر باشد، همچنین قبل از مراجعه از رابطه جنسی واژنی خودداری کنید.

 

در صورتی بیماری واژن غیر عفونی باشد با تشخیص علت آن به راحتی قابل درمان است و اگر تغییرات هورمونی اتفاق افتاده باشد پزشک استروژن تجویز می کند تا علائم بیماری را کاهش دهد. برای این بیماری از انواع داروها استفاده می شود از قبیل: پماد، دوش واژنی و قرص های آنتی بیوتیک که بسته به نوع بیماری عفونی پزشک تشخیص می دهد کدام گزینه مناسب تر است.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

8 دلیلی که ممکن است باعث تورم لب های کوچک واژن (لابیاها) شود
خواندن

درباره ی admin_asdooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *